شکسته ایران ماشین قالیباف استراتژی اخبار سیاسی و اجتماعی

شکسته: ایران ماشین قالیباف استراتژی اخبار سیاسی و اجتماعی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی مازاد ارزی داریم / مسافرت خارجی در کشور عزیزمان ایران بیش از حد معمول است ، مدیر بانک مرکزی

رئیس کل بانک مرکزی گفت که مسافرت خارجی در کشور عزیزمان ایران بیش از حد معمول است و باید متعادل شود.

مازاد ارزی داریم / مسافرت خارجی در کشور عزیزمان ایران بیش از حد معمول است ، مدیر بانک مرکزی

مدیر بانک مرکزی: مازاد ارزی داریم /مسافرت خارجی در کشور عزیزمان ایران بیش از حد معمول است

عبارات مهم : مرکزی

رئیس کل بانک مرکزی گفت که مسافرت خارجی در کشور عزیزمان ایران بیش از حد معمول است و باید متعادل شود.

به گزارش صدا و سیما، ولی الله سیف با حضور در برنامه تلویزیونی “نگاه یک” افزود: مؤسسات غیر مجاز مالی بلیه بسیار جدی جهت فضای اقتصادی کشور بودند و بدون هر گونه نظارتی حدود 25 درصد از نقدینگی کشور در اختیار افرادی بود که هیچگونه تخصصی نداشتند و سرمایه های مردم را در جهت ریسک های اوج و احتمال تخریب بازار به کار می گرفتند.

وی ادامه داد: عنوان حل و فصل موسسات مالی غیر مجاز در اوایل دولت یازدهم مورد تاکید قرار داده شد و تاخیر جایز نبود لیکن دامنه های آن در حال گسترش بود.

مازاد ارزی داریم / مسافرت خارجی در کشور عزیزمان ایران بیش از حد معمول است ، مدیر بانک مرکزی

سیف با بین اینکه تلاش کردیم با عالی ترین شیوه ها این کار را به آخر برسانیم، افزود: منابع و سرمایه مردم در مواردی هنوز تعیین وظیفه نشده است و پیش از این اعلام کردیم حدود 98 درصد از سپرده گذاران، تعیین وظیفه شدند یعنی حدود 2 درصد از سپرده گذاران مشمول بر حدود 27 هزار نفر هنوز تعیین وظیفه نشدند.

وی افزود: هیئت تصفیه هایی در این موسسات شکل گرفت و نمایندگانی از دستگاه های متفاوت مانند بانک مرکزی، قوه قضائیه، وزارت اطلاعات و سپرده گذاران در این هیئت حضور دارند.

رئیس کل بانک مرکزی گفت که مسافرت خارجی در کشور عزیزمان ایران بیش از حد معمول است و باید متعادل شود.

سیف اضافه کرد: وظیفه مهم این هیئت، نقد کردن دارایی ها و تصفیه حساب سپرده گذاران است.

وی با بیان اینکه کارها بانک مرکزی در جلوگیری از هدر رفت سرمایه سپرده سپرده گذاران بوده هست، گفت: سرعت بخشیدن به تعیین وظیفه و برخورد با متخلفان و غارتگران سپرده های مردم از کارها مهم بانک مرکزی و قوه قضائیه است.

رئیس کل بانک مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سقف وام ازدواج به 15 میلیون تومان جهت هر کدام از زوجین ارتقاء یافت، گفت: با طرح ضربتی، یک میلیون و 180 هزار نفر توانستند از وام 10 میلیون تومانی ازدواج استفاده کنند.

مازاد ارزی داریم / مسافرت خارجی در کشور عزیزمان ایران بیش از حد معمول است ، مدیر بانک مرکزی

سیف افزود: در سال 1397 که بخشنامه وام 15 میلیون تومانی ابلاغ شد تاکنون 20 هزار فقره وام ازدواج به مبلغ 283 میلیارد تومان پرداخت شد و 218 هزار نفر هم در حال تکمیل پرونده هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین تصمیمات و مصوبات شورای پول و اعتبار در طول 4 سال گذشته راجع به بخش مسکن بوده هست، گفت: آثار این تصمیمات خود را نشان داده و تحرکی در بخش مسکن ایجاد شده است است که نوید بخش تحرک در سایر بخش ها خواهد بود.

رئیس کل بانک مرکزی گفت که مسافرت خارجی در کشور عزیزمان ایران بیش از حد معمول است و باید متعادل شود.

سیف افزود: با پیگیری های مستمر مدیر جمهور، طرح بازآفرینی بافت های فرسوده شهری در دستور کار قرار گرفته است که این طرح می تواند آثار مثبت زیادی از جمله اصلاح عوض کردن صورت شهر، ایجاد اشتغال و تحرک اقتصادی را داشته باشد.

وی اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی عاملیت این طرح را دارد و نظام بانکی کشور با حمایت بانک مرکزی هم نقش جدی در این زمینه دارد.

مازاد ارزی داریم / مسافرت خارجی در کشور عزیزمان ایران بیش از حد معمول است ، مدیر بانک مرکزی

سیف با اشاره به طرح صندوق بعد انداز مسکن یکم گفت: 296 هزار نفر در این طرح سپرده گذاری کردند که از این تعداد 37 هزار نفر تسهیلات را دریافت کردند.

وی افزود: تاکنون 2 هزار و 700 میلیارد تومان تسهیلات صندوق بعد انداز مسکن یکم پرداخت شده است است.

سیف گفت: در طرح بازآفرینی بافت های فرسوده آینده نگری شده است است همه ساکنان آن محله در جای دیگری اسکان موقت پیدا می کنند.

وی افزود: آینده نگری می شود 2 برابر واحدهای فرسوده تخریب شده است واحدهای مسکونی تازه ایجاد شود و ساکنان قبلی محل برمی گردند و واحدهای خود را دریافت می کنند و بقیه واحدها به توسعه گر پرداخت می شود.

سیف اضافه کرد: جهت ساخت این واحدهای مسکونی از وام بانکی با قیمت سود پائین استفاده می شود که جهت زوج های جوان منزل اولی، 6 درصد و در حوزه روستایی 4 درصد

است.

وی راجع به نوسانات قیمت ارز گفت: بانک مرکزی در 5 سال گذشته عملکرد بسیار مثبتی را در بخش بازار ارز داشته و در کنترل نوسانات ارزی کاملا موفق بود.

سیف با اشاره به اینکه هر سال در سه ماهه سوم با توجه به زیاد کردن تقاضا، قیمت ارز هم زیاد کردن می یافت و در سه ماهه چهارم، تعدیل می شد، افزود: در سال 1396 زیاد کردن قیمت ارز در فصل سوم سال شروع شد ولی در فصل چهارم تعدیل نشد راجع به این عنوان علل مختلفی مطرح می شود ولی از نظر ما علت آن غیر اقتصادی و روانی است که با التهاب آفرینی ها و فضاسازی ها به خاص از خارج از کشور ایجاد شد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی مسئول است تا نوسانات کوتاه مدت ناشی از هیجانات و التهابات زودگر در قیمت ارز را کنترل کند و اجازه ندهد اقتصاد کشور از آن متاثر شود.

سیف با بیان اینکه بازار ارز ما وابستگی جدی به وجه نقد ارز خارجی دارد، افزود: به علت نبود کارت های اعتباری بین المللی و حجم مسافران به خارج از کشور که نیاز به اسکناس ارز دارند ، اگر در تامین آن مشکلی به وجود بیاید بلافاصله اثر شدید می گذارد.

وی اضافه کرد: این التهابات موجب شد تقاضا جهت خرید ارز و تبدیل دارایی به وجود بیاید.

سیف با بیان اینکه خروج سرمایه از مباحث جدی هست، افزود: منابع ارزی حاصل از صادرات غیرنفتی و نفتی ما سرمایه ملی است که باید به نحو مطلوب و بهینه از آن استفاده کنیم و به مصرف کالاها و واردات مورد نیاز کشور برسد و استفاده از ارز جهت بخش هایی که به مصرف قاچاق کالاهای ممنوعه می رسد درست نیست.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در هیچ سالی در نیمه اول فروردین به خاص در چند روز بین تعطیلات تحرکی در بازار ارز نداشتیم ولی امسال این گونه نبود و التهابات زیادی را با حجم بسیار کوچکی از معاملات به صورت کاذب و هدفمند در این چند روز ایجاد کردند.

سیف افزود: این شرایط عادی نبوده است و از نهادهای مسئول تقاضا کردیم آن را بررسی کنند تا علل این التهابات به صورت کامل و مشخص، شناسایی شود.

وی اضافه کرد: بر اساس بررسی های صندوق بین المللی پول، قیمت ارز در زمانی که حدود 4 هزار و 200 تا 4 هزار و 300 تومان بود با متغیرهای اقتصادی تطبیق می کند لذا وقت مناسبی جهت یکسان سازی قیمت ارز است و این التهابات توجیهی نداشت.

سیف گفت: با تصمیم اخیر، جهات مثبتی ایجاد شد.

رئیس کل بانک مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود راجع به اتفاقات و اعتراضات مجلس شورای اسلامی در روز صحبت وی گفت: بعضی از نمایندگان به عللی از جمله اینکه شاید موافق صحبت ام نبودند فضاهایی را به وجود آوردند و ریاست مجلس هم فضا را به خوبی مدیریت کرد.

سیف با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی جایگاه خاص و محترمی دارد و عصاره ملت هست، افزود: فرهنگ ما اسلامی و ایرانی و روحیه مهمان نوازی است و آن روز مهمان مجلس بودم و شنیدن توضیحات و سخنانم نباید حساسیت ایجاد می کرد.

وی اضافه کرد: تعداد این نمایندگان محدود بود و غاطبه نمایندگان برخورد و نگاه مثبتی داشتند و تلاش کردند آرامش حفظ شود و در مجموع، جلسه خوبی بود.

رئیس کل بانک مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصمیم اخیر بانک مرکزی، آن را تصمیم بزرگی دانست و افزود: در ستاد اقتصادی راجع به آن بحث شد و با قاطعیت مدیر جمهور، کار شروع شد و این تصمیم اقتصاد کشور را از التهابات، مصون سازی کرد.

سیف در پاسخ به این پرسش که آیا این تصمیم طول کشید؟ گفت: کار باید آماده می شد و دستگاه های متفاوت باید نظرات خود را مطرح می کردند.

وی گفت: سامانه “نیما” هم به خوبی کار می کند و بازخوردهای مثبت و راضی کننده ای داشته است.

سیف در پاسخ به این پرسش که تاکنون چه میزان ارز در اختیار فعالان اقتصادی قرار گرفته است؟ گفت: تخصیص ارز در وقت گشایش اعتبار و ثبت سفارش و تامین ارز از جمله مراحل هست، تخصیص ارز از 22 فروردین تاکنون حدود سه هزار میلیارد و سیصد میلیون دلار و تامین ارز بیش از 2 میلیارد دلار بوده و وقفه ای در تجارت خارجی کشور ایجاد نشده است و کار به آسانی و بی وقفه ادامه یافته است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: اعلام کردیم هر قیمت و معامله ای خارج از 4 هزار و 200 تومان جهت دلار،​ قاچاق است و بنگاه های اقتصادی حساب و کتاب دارند و هیچ ممیز مالیاتی هم ارز بیش تر از 4 هزار و 200 تومان را نمی پذیرد.

سیف راجع به قیمت های بیش از 4 هزار و 200 تومان بازار ارز گفت: مصارف کوچکی وجود دارد از جمله اینکه بعضی مسافران ممکن است بخواهند بیش تر از هزار یورو که سهمیه ارزی مسافران است و با قیمت بیشتری تهیه کنند.

وی با اشاره به اینکه این پرسشها در شروع این طرح وجود دارد، افزود: ارزهایی از گذشته در دست بعضی افراد است و ممکن است در فضاهایی به دور از کنترل نیروی انتظامی خرید و فروش هایی انجام شود.

سیف گفت: باید فضای اقتصادی کشور را از کارها خلاف و مشابه پولشویی پاک کنیم و این مدلی است که در دنیا از آن استفاده می شود و باید هویت خرید و فروش کنندگان ارز مشخص باشد.

وی ادامه داد: تعیین وظیفه نیازهای ارزی دانشجویان، مسافران و بیماران از دغدغه های ما بود که تا حدودی تعیین وظیفه شدند و هر قدر جلوتر برویم طرح تکمیل تر می شود.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه پرسشها مهم حل شده است و پرسشها جزیی باقی مانده هست، گفت: مسافرت مسافران به خارج از کشور در کشورمان بیش از حد معمول است و باید متعادل شود.

وی با تاکید بر اینکه باید تخصیص منابع ارزی بهینه شود، افزود: منابع و مصارف ارزی کشورمان از تعادل خوبی برخوردار است و ورودی ارزی کشورمان اعم از نفتی و غیر نفتی بالغ بر 90 میلیارد دلار است در حالی که حجم واردات ما جهت کالاهای اساسی، مواد اولیه و کالاهای مهم کشور حدود 70 تا 75 میلیارد دلار است یعنی مازاد ارزی داریم.

رئیس کل بانک مرکزی با تشریح سامانه”نیما” گفت: از ظرفیت های این سامانه می توان به خوبی استفاده کرد.

واژه های کلیدی: مرکزی | اقتصادی | استفاده | بانک مرکزی | اخبار اقتصادی و بازرگانی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار