شکسته ایران ماشین قالیباف استراتژی اخبار سیاسی و اجتماعی

شکسته: ایران ماشین قالیباف استراتژی اخبار سیاسی و اجتماعی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی 5 گمانه راجع به دلایل زیاد کردن قیمت ها ، بازگشت التهاب به بازار سکه و ارز

درحالی که طبق پیش‌بینی فعالان بازار سیر نزولی قیمت‌ها در بخش طلا و ارز باید دیروز نیز ادامه پیدا می‌کرد ولی در نهایت ناباوری ها قیمت ها در این بازار باز هم صعود

5 گمانه راجع به دلایل زیاد کردن قیمت ها ، بازگشت التهاب به بازار سکه و ارز

بازگشت التهاب به بازار سکه و ارز/ 5 گمانه راجع به دلایل زیاد کردن قیمت ها

عبارات مهم : بازار

درحالی که طبق آینده نگری فعالان بازار سیر نزولی قیمت ها در بخش طلا و ارز باید دیروز نیز ادامه پیدا می کرد ولی در نهایت ناباوری ها قیمت ها در این بازار باز هم صعودی شد.

به گزارش خراسان ؛بر این اساس، قیمت هر سکه که دو روز قبل تا سه میلیون و 60 هزار تومان هم پایین آمده بود، دیروز بعد از ظهر تا رقم سه میلیون و 643 هزار تومان اوج رفت. هر یورو با زیاد کردن بیش از 1100 تومان مواجه شد و به 11 هزار و 523 تومان بازگشت. خبرگزاری تسنیم در این زمینه، دلایل زیاد کردن قیمت ارز و طلا را این چنین بیان کرد که در یکی دو روز گذشته خبرهای نادرست و با اهداف سیاسی در کانال های خبری دست به دست می شود.

همچنین دو روز قبل بعضی محافل خبری اعلام کردند که حساب های ایرانی در چین مسدود شده است هست، همین خبر موجب شد تا بازار شیب صعودی بگیرد هرچند که چند ساعت بعد اعلام شد خبر از اساس کذب است.دیروز ولی خبر دیگری موجب شد تا قیمت سکه و ارز که اتفاقاً شیب نزولی خوبی را طی کرده بود، بار دیگر وارد فاز صعودی شود، خبر غلط و البته تأثیرگذار در بازار امروز طلا و ارز این بود که بانک مرکزی قیمت سکه های پیش فروش را زیاد کردن داده هست. این خبر همزمان با تحویل دور تازه سکه های پیش فروشی بود. دیروز موعد تحویل دور نخست سکه های پیش فروش بود که سه ماه قبل متقاضیان به ثبت نامشان اقدام کرده بودند.

5 گمانه راجع به دلایل زیاد کردن قیمت ها ، بازگشت التهاب به بازار سکه و ارز

بانک مرکزی حتی دیروز ضمن اعلام خبر شروع پیش فروش سکه، به این توصیه تاکید کرد که دریافت مابه التفاوت از مشتریان به هنگام تحویل سکه، صرفا مربوط به طرح پیش فروش ودیعه ای هست، بنابراین جهت تحویل سکه به مشتریانی که با قیمت های قطعی به پیش خرید سکه بهار آزادی اقدام کرده اند هیچ گونه وجهی از آنان دریافت نخواهد شد.در این حال خبرگزاری فارس گزارش داد که در دو روز اول فعالیت بازار ثانویه 80 میلیون یورو معامله انجام شد و قیمت دلار در این بازار در معاملات دیروز به ۸۲۴۰ تومان رسید.

دیروز همچنین بهای ارز بر مبنای یورو 9540 تومان کشف قیمت شد. این گزارش می افزاید که در مجموع و در دو روز اول کاری بازار ثانویه، 80 میلیون یورو معامله شده است هست. دو روز قبل قیمت دلار در بازار ثانویه معادل ۸۰۷۴ تومان بود. اگر چه هنوز فضا جهت قضاوت راجع به این که آیا قیمت ها در بازار سکه و ارز جهش ناگهانی پیدا کرد، سریع هست، ولی می توان گمانه هایی در این زمینه داشت. یکی از این گمانه ها، احتمالاً فضای رسانه ای مسموم در حوزه بازار طلا بود که در اوج به آن اشاره شد. موضوعی که البته وزن زیادی نمی توان به آن داد.

درحالی که طبق پیش‌بینی فعالان بازار سیر نزولی قیمت‌ها در بخش طلا و ارز باید دیروز نیز ادامه پیدا می‌کرد ولی در نهایت ناباوری ها قیمت ها در این بازار باز هم صعود

چرا که یک مقام مسئول در نظام بانکی درگفت وگو با خبرگزاری مهر بیان کرد که تنها 50 هزار قطعه سکه به روش پیش فروش با قیمت غیر قطعی به فروش رسیده هست. از سوی دیگر، در صورتی که زیاد کردن تقاضا را عامل زیاد کردن قیمت سکه بدانیم، باید گفت این عنوان زیاد به صورت حباب خود را در قیمت سکه نشان می دهد از این رو نباید جهش ارزی را در قیمت مشاهده کرد، در صورتی که دیروز شاهد جهش قیمت ها در بازار ارز هم بودیم. بنابراین احتمالاً می توان گفت که جهش قیمت سکه، با توجه به تبعیت قیمت سکه از قیمت ارز و اونس جهانی، می تواند ریشه در بازار ارز و دلار داشته باشد. ولی چه عاملی باعث این تحول شد؟

در این جا یک گمانه دیگر می توان مطرح کرد. دیروز یک تحول قابل توجه نیز در بازار رخ داد و آن شروع به کار صرافی ها بود که چند ماه از فعالیت منع شده است بودند. پیشتر مروری بر سازو کار تعیین قیمت در فضای صرافی ها، حاکی از این بود که ملاک آن ها جهت محاسبه قیمت سکه، بازار صرافی های خارج از کشور (دبی امارات) هست. اصلاً به همین علت هم بود که هنگامی که دولت ارز را در 4200 تومان تک نرخی کرد، باز قیمت سکه به تبعیت از بازار حواله درهم، به رشد خود ادامه داد. وگرنه می بایست با قیمت 4200 تومان، خود را تطبیق می داد.

پس هم اینک می توان گفت احتمالاً هنوز مرجع قیمتی جهت صرافی ها، چیزی غیر از سازو کار بازار ثانویه در داخل است و احتمالاً انتظارات شکل گرفته در بازار خارجی یا بازار غیر رسمی، شکل دهنده سمت و سوی قیمت هاست.

5 گمانه راجع به دلایل زیاد کردن قیمت ها ، بازگشت التهاب به بازار سکه و ارز

واژه های کلیدی: بازار | میلیون | اخبار اقتصادی و بازرگانی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار